در حال بارگذاری
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد:

واگذاری هزار و ۵۰۰ زمین برای جوانی جمعیت

شماره خبر : 777 - https://asreatrak.ir/short/eRl1x

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در استان یک هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در مناطق شهری و روستایی به متقاضیان دارای سه و چهار فرزند که مشمول طرح جوانی جمعیت شده بودند، واگذار شد.

علی میرکریمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: در دولت سیزدهم، این اداره کل یک هزار و ۹۵۰ هکتار زمین ملی و مستثنیات در محدوده شهرهای استان را تملک کرد.

وی گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز ۴۷۰ هکتار زمین در محدوده شهرهای استان به اجرای این طرح واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: در استان یک هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در مناطق شهری و روستایی به متقاضیان دارای سه و چهار فرزند که مشمول طرح جوانی جمعیت شده بودند، واگذار شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر، در سطح استان ۳۳ هزار و ۲۰۸ واحد مسکن شامل انبوه‌سازی، گروه ساخت، خود مالکی و مسکن روستایی و شهری بنیاد مسکن در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت هستند.

میرکریمی افزود: هشت هزار و ۱۸۱ واحد از آنها در قالب انبوه‌سازی در حال احداث هستند.

وی گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان به ۵۰ درصد پیشرفت رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در استان، طی هفته گذشته سه هزار و ۸۳۰ واحد مسکن از طرح نهضت ملی مسکن بهره‌برداری شدند و در هفته دولت امسال نیز چهارهزار واحد دیگر بهره‌برداری خواهند شد.

وی به مسکن‌های مهر در استان نیز اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته ۳۲۴ واحد از این مسکن‌های ناتمام، تکمیل و بهره‌برداری شدند.

میرکریمی همچنین با بیان اینکه شماری از مسکن‌های مهر استان با مشکل تأمین آسانسور مواجه بودند، اعلام کرد: مجوز تأمین ۱۸۵ آسانسور برای حل این مسئله صادر شد که تا به کنون ۱۳۸ آسانسور به استان حمل شده است تا نصب شوند.

وی در خاتمه از ایجاد یک بازار ایرانی - اسلامی در منطقه گلستان شهر بجنورد نیز خبر داد و گفت: این طرح در دو هکتار زمین عملیاتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشاور اجرای این طرح انتخاب شده و قرارداد آن امضا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعلام کرد: در سال جاری مزایده ساخت آن فراخوان می‌شود.

انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات